keskiviikko 26. marraskuuta 2014

Markkinoinnin harjoittelijan työ


Olen työskennellyt markkinoinnin harjoittelijana nyt lähes kaksi kuukautta ja olen oppinut markkinoinnista ja työelämästä todella paljon. Olen saanut vastata tuotteiden markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta. Työtehtäväni ovat alusta asti olleet todella monipuolisia, olen muun muassa ollut mukana suunnittelemassa käyntikortteja, esitteitä ja muuta markkinontimateriaalia sekä järjestämässä erilaisia tapahtumia kuten avointen ovien päivää ja messuesittelyjä. Vastaan myös päivittäisestä sosiaalisen median viestinnästä ja muusta tuotteiden digitaalisesta markkinoinnista. Lisäksi olen päässyt kehittämään kielitaitoani, sillä Suomen markkinoiden lisäksi yritys toimii kansainvälisesti.

Työnteko pysyy jatkuvasti mielenkiintoisena, sillä yritysmaailmassa muutokset tapahtuvat usein todella nopeasti. Uudet ideat otetaan tässä yrityksessä ilolla vastaan ja harjoittelijalle annetaan melko vapaat kädet markkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen. Työyhteisö on kannustava ja ongelmatilanteiden kanssa ei jää yksin, sillä kaikki ovat halukkaita auttamaan.

Koen, että työharjoittelusta on minulle todella paljon hyötyä tulevaisuudessa, sillä olen päässyt näkemään läheltä, miten yritystoimintaa pyöritettään sekä suunnittelemaan ja toteuttamaan monipuolista markkinointia. Eikä elämä työn ulkopuolellakaan hullumpaa ole, täällä Espanjan auringon alla vapaa-aika on täynnä hauskaa tekemistä!

-Roosa

maanantai 3. marraskuuta 2014

Työharjoittelu Espanjan lämmössä

Kun Suomen kesä alkoi kääntyä kohti syksyä ja illat pimentyä, oli juuri sopiva  aika suunnata työharjoitteluun Espanjan lämpöön. Olin löytänyt Pinklinkin työharjoittelu-ilmoituksen netin kautta ja kiinnostuin mahdollisuudesta täydentää markkinoinnin opintojani työharjoittelujaksolla.


Tällä hetkellä olen ollut kaksi viikkoa markkinoinnin työharjoittelussa Pinklinkillä. Työ on vastannut odotuksiani, sillä olen saanut ottaa vastuuta ja työtehtäväni ovat olleet monipuolisia. Päiväni ovat koostuneet tähän mennessä nettisivujen ja sosiaalisen median päivityksestä, tuotteiden ja palveluiden kehittämisestä, markkinointikampanjoiden ideoinninsta, markkinointimateriaalien laatimisesta ja edustustehtävistä. Oman alani tehtävien lisäksi harjoittelussa on hienoa se, että pääsen osallistumaan tapaamisiin ja palavereihin ja näkemään lähietäisyydeltä, miten yritystoimintaa pyöritetään. Koska työtehtäviä on paljon, päivät kuluvat nopeasti eikä ainakaan tähän mennessä yksikään päivä ei ole ollut samanlainen.

Espanjaan on ollut helppo kotiutua, sillä olen aikaisemminkin asunut Andaluciassa yliopistovaihdossa ollessani. Fuengirolassa pärjää hyvin vaikka ei espanjan kieltä osaisikaan, sillä täällä on paljon turisteja ympäri vuoden. Auringon ottamisen lisäksi alueelta löytyy todella paljon erilaisia aktiviteetteja ja aion näiden kuukausien aikana ainakin käydä Marbellassa ihailemassa luksusvenesatamaa, Fuengirolan eläinpuistossa tutustumassa Madagascarin asukkaisiin ja Malagan vanhassa kaupungissa ostoksilla.

Tavoitteenani nauttia jokaisesta hetkestäni täällä aurinkorannikolla, sekä töissä että vapaa-ajalla! 

 - Roosa 
  markkinoinnin harjoittelija

perjantai 3. lokakuuta 2014

Espanjassa talvi ei tunnu talvelta




Talvi kotona pohjoisessa on jälleen nurkan takana, mutta silti ei ole syytä vaipua epätoivoon sillä Espanjan eteläosassa Andalusian maakunnassa talvi on lumeton ja mukavan leuto n. 15 asteen keskilämpötiloineen.
Vaikka niin sanottu lomakausi täällä etelässä on jo laantunut kesän jälkeen, niin silti on tarjolla lukuisia mahdollisuuksia tulla talvea, kylmyyttä ja tuiskuja pakoon tänne Aurinkorannikon ihmeelliseen maailmaan.
Joka viikko lennetään Helsingistä toistakymmentä lentoa Malagan lentoasemalle ja lentoaikakin on varsin miellyttävä 4 tuntia 45 minuuttia ja Helsingin lentojen lisäksi Ryanair lentää vielä marraskuun alkuun asti Tampereen Pirkkalan kentältä suoraan Malagaan tutun edullisesti.
Eilen 1.10.2014 saatiin myös uusi yrittäjä suomalaisille taivaille, kun Snowbird Airlines lensi ensimmäisen lentonsa ja tokihan tällä lennolla oli määränpäänä tuttu ja turvallinen Malaga.
Onnittelut siis Snowbirdille ja tsemppiä, jotta tulevaisuudessa on uusi vakavarainen suomalainen lentoyhtiö.
Snowbirdin myötä tarjolla on siis kolmen eri lentoyhtiön joukko, Finnair, Norwegian ja Snowbird, joten jokaiselle varmasti löytyy omalle lompakolle ja aikatauluille sopiva lento.

Asunnonkaan löytäminen Costa del Solilta ei ole vaikeaa ja jos vielä vähän jaksaa nähdä vaivaa, niin voi löytää yösijan hyvinkin halvalla, jopa 300 eurolla kuukaudessa voit löytää kalustetun asunnon esimerkiksi Benalmadenasta, Fuengirolasta tai Torremolinoksesta.
Ja vaikka se kesä onkin muisto vain, niin rannikolta löytyy silti mielekästä tekemästä niin urheilun kuin kulttuurinkin ystäville. Esimerkkinä vaikkapa Picasso-museo Malagassa ja paikallisen Malaga CF:n pelit La Rosaleda-stadionilla ja mikäli täällä päin aiko viettää pidemmänkin aikaa, niin ehdottomasti kannattaa kierrellä Andalusiaa. Muun muassa Sevilla sekä Granada ovat maakunnan kauneimpia kaupunkeja ja nähtävää riittää useammaksikin päiväksi.
Sevillasta voisi mainita Katedraalin sekä upean vanhan kaupungin ja totta kai Rio Guadalviqirin ranta on näkemisen ja kokemisen arvoinen.
Uskoitteko muuten, että eteläisessä Espanjassa on mahdollisuus lasketteluun ja muuhun talviurheiluun? Tämä on mahdollista Sierra Nevadan vuoristossa, jossa vieraillessa voi näppärästi käydä myös Granadassa tutustumassa vaikkapa Alhambran linnakkeeseen.


Nähdään Etelä-Espanjassa!
Ps. Älkää unohtako, mistä lentoja löytää.





Terveisin

Koo

torstai 25. syyskuuta 2014

Unelmia ja toimistohommia


Eräänä synkkänä kevättalven päivänä ilmestyi sähköpostiini ilmoitus työharjoittelusta Fuengirolassa, telemarkkinointiin erikoistuneessa yrityksessä nimeltä Pinklink. Luin ilmoituksen huolella läpi, josta huomasin työtehtävien vastaavan juuri sitä, mitä työharjoittelulta olin hakemassa. Välittömästi mieleeni muistui polttava aurinko ja Costa Del Solin loputtomat hiekkarannat, sillä olin käynyt siellä aikaisemmin lomailemassa. Tämän jälkeen katsoin ulos ikkunasta kohta ääretöntä räntäsadetta ja yhtäkkiä huomasin kirjoittavani työhakemusta Pinklinkille. Tätä blogitekstiä kirjoittaessani olen työskennellyt jo 4 kuukautta Pinklinkillä taloushallinnon työharjoittelussa. Nimeni on Jussi ja opiskelen liiketaloutta ammattikorkeakoulussa.


Päätökseni lähteä Espanjaan oli erittäin onnistunut, työtehtäväni ovat vastanneet sovittuja sekä vastuuta on annettu vähintään kiitettävästi. Harjoittelussa olen päässyt tekemään monipuolisesti taloushallinnon eri tehtäviä, ja uskon että olen kehittynyt niin ammatillisesti kuin ihmisenäkin ulkomaan harjoitteluni aikana. Työpäivät menee oikein iloisissa tunnelmissa, eikä koskaan ole tehnyt mieli olla tulematta toimistolle. Tämän on mahdollistanut toimiston loistava työilmapiiri ja työkaverit, joiden seurassa kaikki vapaa-aikakin tulee vietettyä.

Vapaa-ajallani olen pyrkinyt näkemään ja nauttimaan Andalusian nähtävyyksistä, joita on tullut kierrettyä niin jalan, bussilla kuin vuokra-autoillakin. Mahdollisuudet harrastaa täällä on rajattomat, mutta valitettavasti lompakko ei ole.. Hienoimpana muistona tulee päällimmäisenä mieleen roadtrip Fuge-Sevillla-Gibraltar-Fuge, joka oli kaikinpuolin erittäin onnistunut reissu. Kiitokset tästä kuuluu Espanjan hyväkuntoiselle tiestölle, alati paistavalle auringolle ja loistavalle matkaseuralle!


Kuukauden päästä tästä onkin jo lähdettävä takaisin kohti Suomea jatkamaan opiskeluni kunnialla loppuun, odotettavissa on taas räntäsadetta ja jatkuvaa pimeyttä, mutta enköhän minä vielä Suomen talvista selviä. Siellä minua odottaa kuitenkin kihlattuni ja koirani, joka saattaa saada uuden kaverin Marbellan koiratarhalta… Eihän sitä koiraihminen itselleen mitään voi kun viedään katsomaan niitä kadulta pelastettuja hauvoja… Mutta nyt minä lopettelen työpäiväni ja suuntaan illalla täydelle  La Rosaledalle katsomaan jännittävää Malaga CF - FC Barcelona jalkapallopeliä.



Hyvää syksyn jatkoa kaikille!

- Jussi,
Taloushallinnon harjoittelija



tiistai 23. syyskuuta 2014

Pinklink Centro Finlandian syysmarkkinoilla

                             

Eilen 22.9. järjestettiin syksyn ensimmäiset syysmarkkinat Fuengirolan Centro Finlandiassa ja myös Pinklinkin väki oli hilannut itsensä paikalle mainostamaan yritystämme sekä palveluitamme ja tarjoamaan karamellia ja ilmaisia firman logolla varustettuja sytkäreitä. Tämän lisäksi meillä oli myös mahdollisuus osallistua kahvikilon arvontaan ja totta kai täysin ilmaiseksi ja palkintona tietysti suomalaista Juhla Mokka-kahvia.
Kuukauden välein järjestettäville markkinoille alettiin valmistautua viime viikolla suunnitellen tapahtumassa esille olevia yrityksemme asioita kuten rekrytointia ja tarjoamiamme palveluita.
Kuten allaolevassa kuvassa näkyy (kuva Centro Finlandian omaisuutta), oli markkinoilla paljon muutakin tarjolla kuin vain meidän porukka.

Paljon oli käsitöitä, lähinnä neuleita ja itsetehtyjä koruja myynnissä, mutta eipä ravintola Kukon yhteydessä järjestettyyn tapahtumaan saapuvien tarvinnut kuolla janoon tai nälkään, koska ravintolan omien listojen lisäksi tarjolla oli loimulohta sekä makkaraa ja olihan siellä myös mahdollisuus maistella erilaisia viinejä. Iltapäivä huipentui Rio Bravon esitykseen ravintola Kukon esiinymislavalla.
Iltapäivää Centrossa lähtivät viettämään IT-harjoittelijamme Kim, rekryvastaavamme Krista sekä yrityksemme johtaja Katariina eikä alkukankeudesta ensimmäisestä osallistumiskerrasta huolimatta ollut tietoakaan, vaan homma otettiin hienosti haltuun alusta lähtien.

Kävijöitä ja kiinnostuneita pöytämme ääressä riitti oikein mukavasti ja ikähaitarikin oli ilahduttavasti nuoresta vanhaan sukupuoleen katsomatta ja jokaiselle halukkaalle tarjosimme sekä sytkärin, että karamellia ja halukkaille tarjosimme myös rekrystä vastaavan Kristan käyntikorttia sekä teeitsesivu.fi-palvelua harjoitelleen Kimin korttia.
Suuret kiitokset kaikille vieraille eikä sitten muuta kuin seuraavia markkinoita odottelemaan. Muistakaa olla mukana.

Terveisin

Koo



keskiviikko 10. syyskuuta 2014

A Summer filled with campaigns and bonuses!



















Kesä oli työntekijöillemme työn-, mutta myös kampanjabonustentäyteinen ja palkintoja jaettiin lähes viikoittain. Ylivoimaiseksi ykköseksi ja huipulle lippua heiluttamaan päätyi huippumyyjämme Anu. Paljon onnea kaikille palkituille!!!

maanantai 8. syyskuuta 2014

Wild wild west — Around western Andalucia

Käännettiin auton nokka lauantai-aamuna kohti Andalucian maakunnan pääkaupunkia Sevillaa. Auto oli lastattu täyteen ihmisillä ja iloisella reissumielellä, olihan koko viikonloppu vielä edessä ja vierailut kauniissa Sevillassa sekä Gibraltarilla edessä.
Vajaan kolmen tunnin autoilun jälkeen pääsimme vihdoin perille Sevillaan ja myös kirjautumaan hotelliimme sekä nauttimaan aurinkoisesta lauantaipäivästä Andalusian sydämessä.


Lauantaipäivä meni oikein mukavasti nähtävyyksiä, joskin allekirjottaneelle tuttuja sellaisia, kierrellen. Reittimme varrelle osui totta kai Sevillan katedraali, paikallinen plaza Espana sekä Real Alcatraz.
Sevillan kaupunki on matkakohteena erinomainen sillä, vaikka siellä asuu yli 700 000 ihmistä, niin kaupungin keskusta on melkoisen kompakti paketti jo mainittujen nähtävyyksien sekä vanhan kaupungin osalta.
Mistään ei ole pitkä matka mihinkään noin turistikohteita, kaunista jokivartta sekä vaikkapa jalkapallostadioneita ja ostoskeskuksia myöten. Katukuvasta voi vielä tänä päivänäkin nähdä, että Sevilla on ollut monien eri kansojen hallussa, muunmuassa maurien, roomalaisten ja foinikialaisten vallan alla ja sijaitseehan siellä myös jo mainittu Katedraali, jossa säilytetään Kristoffer Kolumbuksen jäänteitä. Katedraali on myös maailman suurin goottilainen katedraali sekä maailman kolmanneksi suurin kirkko.


Sevillassa vieraileville suosittelen ehdottomasti vierailua myös kuvassa olevassa paikassa eli Plaza Españalla, joka on rakennettu 1920-luvulla Maria Luisa-puiston yhteyteen.
Plazalla riittää nähtävää useammaksikin tunniksi ja voitte vaikka tehdä pienen souturetken aukion ympäri tai sitten vuokrata useamman henkilön poljettavan kulkuväliin. Jos kuitenkin lähempänä sydäntä on rauhallinen liikkuminen puistoympäristössä, niin kyseinen Maria Luisa-puisto tarjoaa upeat puitteet siihenkin.
Pakollisten nähtävyyksien kiertämisen jälkeen suuntasimme rentoutumaan upean Guadalquivir-joen varteen nauttimaan hämärtyvästä lauantai-illasta ja kauniista maisemista valmistautuen seuraavan päivän muutaman sadan kilometrin ajomatkaan.
Sevillasta voi mainita vielä hienot ostosmahdollisuudet, kaupunkin on edullinen varsinkin vaateostoksia ajatellen. Allekirjoittanutkin teki siellä kevään aikana hienoja löytöjä erittäin halvalla. Esimerkkinä voisin mainita Centro Commercial Nervionin Sevilla FC:n stadionin välittömässä läheisyydessä.

DAY 2



Sunnuntaiaamu valkeni jälleen kerran aurinkoisena ja todella lämpimänä, kuten Sevillassa kesäkuukausina on yleensä tapana, se on nimittäin yksi Euroopan lämpimimmistä kaupungeista yhdessä Cordoban kanssa. Se kumpi on oikeasti lämpimämpi, riippuu ihan siitä keneltä kysyy tai mistä asian tarkistaa.
Matka jatkui puolilta päivin ja suunnaksi otettiin Gibraltar, jonne saavuttiin kolmen aikaan iltapäivästä. Käytyämme syömässä Espanjan puolella, oli aika siirtyä passintarkastuksen kautta Gibraltarin niemelle.  Koska kyseessä oli sunnuntaipäivä, oli turisteja huomattavasti vähemmän kuin muina päivinä, sillä ”Gibiksellä” eivät kaupat juurikaan olleet avoinna paria poikkeusta lukuunottamatta.




Tällä Gibraltarin vierailulla jäi vuorenhuippu käymättä, mutta Europa pointilla vierailtiin ihmettelemässä maisemia ja tihrustamassa Marokkoa, joka tosin tällä kertaa jäi sumun vuoksi näkemättä. Kiersimme loppujen lopuksi saaren autolla hyvinkin nopeasti Dudley ward-tunnelin kautta ja sitä kautta olikin siirtyminen kaupungin keskustaan edessä.
Kuten todettua, sunnuntaisin ei Gibraltarilla ole läheskään niin paljon ihmisiä kuin muina päivinä. Toki sen takia, että kaupat ovat todetusti sunnuntaisin järjestään suljettuina. 




Viikonloppu kaikkineen oli todella onnistunut eikä autoksi valitusta Skoda Fabiastakaan ollut minkäänlaista valittamista puhumattakaan useiden satojen kilometrien ajelusta.
Mikäli haluatte Costa Del Solilta lähteä kiertämään Andalusian länsiosia, suosittelen ehdottomasti koko viikonlopun varaamista tähän toimintaan, kokemusta nimittäin on samasta reitistä yhden päivän aikana ja siinä riemussa jääkin aika paljon näkemättä yksinkertaisesti siksi, että aika loppuu kesken.
Kenties jonain päivänä kierretään Andalusian itäosia, mutta palataan siihen sitten, kun se reissu on ajankohtainen.
Mukavaa kesän jatkoa kaikille.

Terveisin
Koo

Pinklink