maanantai 31. maaliskuuta 2014

Suomirokkia



 

Perjantaina Fuengirolassa rokattiin Apulannan tahtiin!

Pinklink oli yksi kuudesta keikan sponsorista ja keikan loistavuutta ajatellen - kyllä kannatti! Loistava setti menneiden vuosien hittibiisejä sekä hiemanuudempaakin tuotantoa.

MTV uutisoi keikasta











Pinklinkin promotytöt jakoivat halukkaille mainossytkäreitä, jotta kaikki pääsevät sytyttämään kynttilöitä ja suitsukkeita pimeinä kevätiltoina.

Tytöt nousivat myös lavalle pitämään työhaastattelua Uuno Turhapurolle, joka oli kiinnostunut Pinklinkillä työskentelystä - ja tietenkin Uuno puhelahjoillaan sai paikan itselleen!






maanantai 24. maaliskuuta 2014

Huikee meininki!

Lähdin Pinklinkille esimiesharjoitteluun Suomen talvea pakoon. En ollut aikaisemmin edes harkinnut lähteväni harjoitteluun ulkomaille, ja tänne tuleminen oli itsellenikin aika iso yllätys. Kertaakaan en ole joutunut katumaan tätä päätöstä – päinvastoin! Pinklinkillä työskentelee huikean ihana porukka erilaisia ihmisiä ja olen viihtynyt täällä enemmän kuin hyvin. Parempaa työyhteisöä en olisi voinut toivoakaan!

Työtehtäviini kuuluu mm. myyntitiimin tukeminen ja kannustaminen.  Olen päässyt tutustumaan laajasti esimiehen eri tehtäviin ja on ollut ilo huomata, kuinka paljon olen päässyt itse myös vaikuttamaan asioihin. Sain myös pienen myyntitiimin omalle vastuulleni ja sen johtaminen on ollut palkitsevaa. Tästä työstä on vaikea olla tykkäämättä.

Fuengirola on ollut ihanteellinen paikka asua ja sen lisäksi lähellä on upeita kaupunkeja, joissa suosittelen ehdottomasti vierailemaan. Vapaa-aikanani olen käynyt espanjan kielikurssilla, matkustellut, shoppaillut, viettänyt aikaa uusien ystävieni kanssa sekä tietysti nauttinut auringosta ja sen tuomasta energiasta. Voisiko parempaa harjoittelua kuvitellakaan?




Huhtikuun puolessa välissä on minun aikani palata Suomeen. Mukani lähtee iso kasa ihania muistoja ja tulen varmasti aina muistelemaan hymyissä suin aikaani täällä Espanjan Aurinkorannikolla.  Olen tutustunut aivan mahtaviin ihmisiin ja toivon, että tulen tapaamaan heidät vielä moneen kertaan. Kyllähän täällä tarvitsee päästä käymään vielä tulevaisuudessakin J Tulen ikävöimään tapaksia, espanjalaista kulttuuria ja tietysti eniten näitä ihmisiä!

-Noora, esimiestyön harkkari

keskiviikko 12. maaliskuuta 2014

Kun haluat enemmän työharjoittelulta

Haluatko päästä töihin omalle alallesi, saada hyvät työedut, rennon työyhteisön, kansainvälisen työympäristön, parantaa kielitaitoasi ja asua Aurinkorannikolla? Itse en edes osannut kuvitella, että työharjoitteluni pitäisi sisällä kaikkea tätä ja paljon muuta.
                Vaikkei paikka vastaa täysin nykyisiä opintojani, on se kuitenkin omaa alaani ja olen tyytyväinen, että sain tämän paikan vaikka lähellä oli myös harjoittelijan pesti Suomen Puolustusministeriössä.  Näin rentoa työpaikkaa ja useita etuja ei moni firma tarjoa. Mieluummin laitan tennarit tai ballerinat jalkaan, kipaisen aamulla palmujen ja suihkulähteiden koristelemien katujen ohi töihin aamupalalle, kun kuljen lumisateessa tai loskassa talvisaappain pipoon ja toppatakkiin pukeutuneena tunnin matkan Helsingin läpi pukumiesten täyttämään ministeriöön.
                Työkokemus ulkomailla pistää silmään CV:ssä yhtä hyvin, lisäksi PinkLink maksaa harjoittelijoidensa kieliopinnot. Espanjan maikkani on aivan ihana, siksi yksityistunnitkaan eivät tunnu raskailta. Vaikkei olisi aiemmin espanjaa opiskellut, tänne on helppo tulla sillä kieltä pääsee oppimaan sekä käytännössä, että opettajan ohjauksella.  Suomi-ikäväkään ei ole ollut, koska suomalaisia löytyy myös työpaikan ulkopuolelta, maitorahkaa saa Suomi-kaupoista ja Suomen tv:täkin näkee ilmaiseksi suomalaisissa ravintoloissa. Jos liika suomalaisuus ahdistaa voi hyvin viettää aikaa ystävällisten espanjalaisten ja brittiläisten ravintoloissa vaikka tapaksia ja siideriä nauttien.
                Rakastan matkustelua, uusiin ihmisiin tutustumista, eri kulttuureja, ulkoilua, rantoja, lämpöä, eläimiä, musiikkia, hyvää ruokaa ja juomaa, joita kaikkia Fuengirolalla on varmasti tarjota minulle koko 5 kuukaudeksi.  Uskomattomilta kokemuksilta en ole välttynyt.
                Viime syksynä Englannissa valencialainen täällä syntynyt kaverini sanoi, että minun pitäisi mennä Fuengirolaan töihin, jotta pääsen oppimaan kielen kunnolla ja matkustelemaan ympäri Espanjaa.  En olisi ikinä uskonut, että se tapahtuu oikeasti ja näin pian J


-Henna, taloushallinnon harkkari-

maanantai 3. helmikuuta 2014

Suomalaisia perinteitä

Mantelipuut kukkivat ja kevät tekee tuloaan


Perjantaina toimisto tarjosi työntekijöille mahdollisuuden saunomiseen Centro Finlandian saunassa ja monet pääsivätkin paikalle nauttimaan kunnon löylyistä!

Eniten tilaisuutta jännitti toimistomme brasilialaisvahvistus, joka ei koskaan ennen ollut käynyt kunnon saunassa, saatika virkistäytymässä viileässä vedessä saunomisen lomassa. Koko viikon hän panikoi tulevaa perjantaita ja kyseli kaikilta kokemuksia saunasta ja viileässä vedessä uimisesta sen jälkeen. Vielä perjantaiaamuna hän oli sitä mieltä, ettei uskalla kastautua meressä.

Kaikki kuitenkin kääntyi parhain päin ja jokainen saunoja selvisi ilman traumoja, suurin osa kävi jopa kastamassa talviturkkinsa meressä. Ei se merivesi loppujen lopuksi edes niin kylmää ollut, mitä olin ajatellut. Brasilialaisvahvistuksemme jopa myönsi pitävänsä saunasta ja uinnista hänelle tuli todella hyvä ja raikas olo!

Kaikki olivat tyytyväisiä iltapäivään ja varmasti Pinklink tulee saunomaan myös tulevaisuudessa!

-Krista

maanantai 20. tammikuuta 2014

Tie asiakaspalvelijan sydämeen käy vatsan kautta

Puolisen vuotta sitten Pinklinkillä aiemmin työskennellyt ystäväni väläytteli edessäni työnhakuilmoitusta Facebookin uutisvirrasta. Ruotsinkielistä asiakaspalvelijaa etsitään. Juuri edellisestä baarityöstä irtisanoutuneena, Fuengirolassa kesää viettävänä suomenruotsalaisena, tartuin syöttiin ja vain muutamaa päivää myöhemmin istuin aurinkoisessa toimistossa kertomassa itsestäni, epäselvistä tulevaisuudensuunnitelmistani ja mahdollisesta Suomeen paluusta parin kuukauden sisällä. Mutta työn sain kaikesta huolimatta ja tässä samaisen tietokoneen edessä istun tätä kirjoittaessani edelleen – seitsemän kuukautta myöhemmin.
            Sellainen se Espanja on. Aurinko, lämpö, rannat, meri ja halvat hinnat vievät helposti suomalaisen sydämen. Täällä ei stressata turhista ruokakaupan kassalla, tulevaisuuden suunnittelulla, sunnuntain aamupala-oluella tai sen enempää työpaikallakaan. Koska kuka nyt voisi stressata astuttuaan aamulla valoisaan toimistoon leppoisan ilmapiirin keskelle tyhjentämään ilmaista, yltäkylläistä aamiaispöytää? Omien kokemusteni perusteella edellä mainituista asioista jokainen on Suomessa suhteellisen harvinainen toimistoa kuvaileva ominaisuus.
            En voi väittää etteikö puhelinmyyntiyrityksen asiakaspalvelijan työ olisi joskus ollut haastavaa, raskasta ja joskus, vaikka Espanjassa nyt ollaankin, jopa stressaavaa. Parin ensimmäisen kuukauden aikana oli joskus päiviä, jolloin olisi tehnyt mieli niin itkeä, lyödä luuri asiakkaan korvaan ja sanoa asioita, jotka eivät sovi asialliseen asiakaspalveluun. Jokainen asiakaspalvelutyötä joskus tehnyt varmasti ymmärtää. En väitä, että jokainen päivä olisi ollut pelkkää ruusuilla tanssimista, ennemminki kaktuksilla, mutta jotenkin niistä yksittäisistä huonoista hetkistä aina vain pääsee ylös positiivisella asenteella ja parhailla mahdollisilla tukijoukoilla. Ikinä ei tule hetkeä jolloin jäisi tässä toimistossa yksin pahassakaan paikassa. Päin vastoin, pomoa löytyy vierestä vaikka pitämässä kädestä jos ei muuten tule mitään ja maailman mahtavin työpari istuu vastapäätä naurattamassa, kun hyvä asiakaspalvelu hetkittäin tuntuu ylitsepääsemättömän raskaalta. Heti sisään astuttuasi vastassa on lämpimän pehmeä ilmapiiri, sekä aito välittäminen ja huolenpito. Pinklinkillä et koskaan ole yksin.
            Jokainen mennyt kuukausi on tehnyt niin työstä, kuin elämästä täällä mahdottoman paljon helpompaa. Espanjaan muuttaminen yksin saattaa aluksi tuntua raskaalta, pelottavalta tai yksinäiseltä, kieli on vieras ja kulttuuri omituinen. Asioiden hoitaminen ei tosiaankaan aina ole helpoimmasta päästä. Olen kokenut noista tunteista jokaisen, mutta kaiken sen ohella tänne muutto on ollut mahdollisuus. Mahdollisuus tutustua uusiin, ihaniin ihmisiin, saada uusia kokemuksia, nähdä uusia paikkoja, oppia uusia asioita. Kun nyt helmikuun lopulla olisi vihdoin aika vaihtaa hiekka lumeen ja sanoa hasta luegot aurinkorannikon kauniille maisemille, tiedän, että ikävä ei tule pelkästään noita katuja reunustavia palmuja, vaan myös isoa kasaa ihania tyyppejä, leppoisia työaamuja, lounaan kanasalaatteja ja päähän pinttyneitä soittolistoja. Ai niin, ja tietysti sitä yltäkylläistä aamiaispöytää. 

-Steffi

tiistai 17. joulukuuta 2013

Hyvää joulua - Feliz Navidad!

Vain 3 yötä joululomaan ja 7 yötä jouluun!

Vielä hetken jaksaa ahertaa töiden parissa ja sitten koittaa kauan odotettu joululoma. Joululoma on Pinklinkillä tänä vuonna yli kaksi viikkoa, joten aikaa rentoutua on riittäviin!
Osa työntekijöistämme suuntaa Suomeen joulun viettoon, kun taas osa nauttii Espanjan joulutunnelmasta.

Vuosi 2013 on kulunut todella vauhdilla ja toimistolla on tapahtunut vaikka mitä. Paljon ihmisiä on tullut ja mennyt, osa jäänyt pidemmäksikin aikaa - jokainen kuitenkin varmasti jollain tapaa jäänyt mieliimme! 

Tammikuussa onkin sitten tiedossa menoa ja melskettä - uusia aloittajia näyttäisi olevan kymmenkunta! Lisäksi joukkoomme liittyy työharjoitteluun tulevia ammattikorkeakouluopiskelijoita myyntitiimin johtoon, taloushallintoon ja ohjelmointiin/IT-tukeen.



Kiitos kaikille, jotka ovat olleet yhteistyössä kanssamme vuoden 2013 aikana ja työntekijöille, jotka tekevät jokaisesta päivästä ainutlaatuisen! Vielä pari päivää töitä jäljellä ja sitten suunnataan katseet kohti tulevaa vuotta ja uusia seikkailuita :)

Hyvää joulun odotusta ja mahtavaa uuttavuotta! 

-Krista


maanantai 9. joulukuuta 2013

Vuoden loppuhuipennus


Suomessa lumi peittää jo maan ja 
täällä etelässä lämpötilat ovat laskeneet hieman alle 20°c!

Itsenäisyyspäivää vietettiin Aurinkorannikolla myös vapaapäivän merkeissä ja sen kunniaksi aurinko paistoikin lämpimästi koko päivän. Perinteistä itsenäisyyspäivän vastaanottoakin pääsi katselemaan paikallisiin Suomi-ravintoloihin halutessaan! 
Lauantai-iltana kokoonnuttiin lähes koko työporukan voimalla pikkujouluruokailulle nauttimaan hyvästä ruoasta sekä rennosta ilmapiiristä ja illan kruunasi vatsatanssiesitys, johon houkuteltiin myös työntekijöitämme mukaan!


Nyt onkin jo toiseksi viimeisen työviikon ensimmäinen päivä eli pari viikkoa vielä tehokasta työskentelyä ennen kuin pääsemme nauttimaan pitkästä joululomasta