torstai 25. syyskuuta 2014

Unelmia ja toimistohommia


Eräänä synkkänä kevättalven päivänä ilmestyi sähköpostiini ilmoitus työharjoittelusta Fuengirolassa, telemarkkinointiin erikoistuneessa yrityksessä nimeltä Pinklink. Luin ilmoituksen huolella läpi, josta huomasin työtehtävien vastaavan juuri sitä, mitä työharjoittelulta olin hakemassa. Välittömästi mieleeni muistui polttava aurinko ja Costa Del Solin loputtomat hiekkarannat, sillä olin käynyt siellä aikaisemmin lomailemassa. Tämän jälkeen katsoin ulos ikkunasta kohta ääretöntä räntäsadetta ja yhtäkkiä huomasin kirjoittavani työhakemusta Pinklinkille. Tätä blogitekstiä kirjoittaessani olen työskennellyt jo 4 kuukautta Pinklinkillä taloushallinnon työharjoittelussa. Nimeni on Jussi ja opiskelen liiketaloutta ammattikorkeakoulussa.


Päätökseni lähteä Espanjaan oli erittäin onnistunut, työtehtäväni ovat vastanneet sovittuja sekä vastuuta on annettu vähintään kiitettävästi. Harjoittelussa olen päässyt tekemään monipuolisesti taloushallinnon eri tehtäviä, ja uskon että olen kehittynyt niin ammatillisesti kuin ihmisenäkin ulkomaan harjoitteluni aikana. Työpäivät menee oikein iloisissa tunnelmissa, eikä koskaan ole tehnyt mieli olla tulematta toimistolle. Tämän on mahdollistanut toimiston loistava työilmapiiri ja työkaverit, joiden seurassa kaikki vapaa-aikakin tulee vietettyä.

Vapaa-ajallani olen pyrkinyt näkemään ja nauttimaan Andalusian nähtävyyksistä, joita on tullut kierrettyä niin jalan, bussilla kuin vuokra-autoillakin. Mahdollisuudet harrastaa täällä on rajattomat, mutta valitettavasti lompakko ei ole.. Hienoimpana muistona tulee päällimmäisenä mieleen roadtrip Fuge-Sevillla-Gibraltar-Fuge, joka oli kaikinpuolin erittäin onnistunut reissu. Kiitokset tästä kuuluu Espanjan hyväkuntoiselle tiestölle, alati paistavalle auringolle ja loistavalle matkaseuralle!


Kuukauden päästä tästä onkin jo lähdettävä takaisin kohti Suomea jatkamaan opiskeluni kunnialla loppuun, odotettavissa on taas räntäsadetta ja jatkuvaa pimeyttä, mutta enköhän minä vielä Suomen talvista selviä. Siellä minua odottaa kuitenkin kihlattuni ja koirani, joka saattaa saada uuden kaverin Marbellan koiratarhalta… Eihän sitä koiraihminen itselleen mitään voi kun viedään katsomaan niitä kadulta pelastettuja hauvoja… Mutta nyt minä lopettelen työpäiväni ja suuntaan illalla täydelle  La Rosaledalle katsomaan jännittävää Malaga CF - FC Barcelona jalkapallopeliä.



Hyvää syksyn jatkoa kaikille!

- Jussi,
Taloushallinnon harjoittelija



1 kommentti: