maanantai 11. huhtikuuta 2016

Työharjoittelu Movitelellä

Moikka!

Olen Lasse Hakala ja toimin täällä Pinklinkillä, Movitelen puolella harjoittelijana 2kk ajan.
Koulutukseni on markkinointi ja myynti, joten koulussa harjoittelemme perus kylmistä soitoista englannin kielisiin tuonti- ja vientiasiakirjoihin. Olen ollut Espanjassa nyt vähän yli viikon ja olen todella yllättynyt yhteishenkeen ja työilmapiiriin Suomeen verrattuna. Varauduin tänne lähtiessäni kauluspaidalla ja hienoilla työvaatteilla, kunnes saavuin paikalle, jossa ilmeni että, vaatetuksella ei ollut niin väliä, vaan palvelulla, jota asiakas saa.



Minua pyydettiin perustelemaan miksi valitsin juuri Espanjan kohteeksi työssäopille ja mitkä ovat odotukseni tälle 2kk ajan jaksolle?

Haluan opetella keskustelemaan sujuvasti vieraalla kielellä eli tässä tapauksessa espanjan kielellä. Itse espanjan kieli ei ole niin vaikea, mutta sen oppiminen näin lyhyessä ajassa voi tuottaa hankaluuksia, mutta aina voi tulla takaisin ja kielikursseja varmasti järjestetään. Perus yritykseeni liittyviä sanoja osaan ja myös espanjan kielen perusteet, joilla jokainen ihminen voi täällä pärjätä esim. itse kaupassa asioidessa. Haluan kehittää myyntitaitojani, ei vain asiakaspalvelun kautta, mutta myös keskustelemalla asiakkaan kanssa, joka on eri kulttuurista ja maasta, joka itse asiassa tekee keskusteluista erittäin mielenkiintoisia. Juttutuokio voi kestää 2minuutista jopa 45 minuuttiin, jos kohdalle osuu englannin tai minun tapauksessani tanskalainen tai suomalainen asiakas, koska ihmiset ovat usein kiinnostuneita mitä juuri suomalainen tekee asiakaspalvelutehtävissä eikä puhelinmyynnissä, joka usein saa pienen naurahduksen aikaan.

Valitsin Espanjan kohteeksi, koska ajattelin, että haluan kokea asua 2kk jatkuvassa lämmössä ja todeta lopulta onko tämä minun juttuni vai olenko enemmänkin ”keskilämmön” ystävä. Olen kuullut hyvää Espanjasta ja sen mahdollisuuksista, lämmöstä, ihmisten hyväntuulisuudesta ja ylipäätään elämän asenteesta, joka minua houkutti eniten tänne lähtemisessä.

Miksi juuri Pinklink?

Sanni, entinen harjoittelija täällä, joka tuli takaisin Suomeen joulukuussa kertoi, että Pinklinkille haetaan työntekijöitä. Mietin hetken vielä,että jäänkö Suomeen vai otanko mahdollisuuden lähteä kokemaan jotain uutta. Jokin minussa vaan sanoi, että ”Lasse sun on pakko testata tää” ja niin päädyin ottamaan yhteyttä Kristaan. Olin aluksi lähtemässä yhden kaverin kanssa, kunnes hänelle tuli ongelma rahan kanssa ja siinä vaiheessa Joona ja Kaarlo hyppäsivät samaan veneeseen ja hakivat myös tänne. Movitele itsessään kuulosti Kristan sanojen mukaan erittäin mukavalta ja työntouhuiselta liikkeeltä ja niin se onkin. Espanjan kieli olisi erittäin kova sana, joka lisäisi töitä ja asiakaspalvelutilanteita entisestään.


Ajattelin nyt kirjoittaa tälläisen aloitusblogikirjoituksen, päivittelen tätä jakson varrella.

-Lasse

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti